+48 697 097 742  

Wydruk i umieszczenie nowego kodu kreskowego

Wydruk kodu kreskowego i jego poprawne umieszczenie na towarach przybywających do magazynu to dwa bardzo ważne kroki dla efektywnego katalogowania towarów oraz posiadania wiedzy w dowolnym momencie o stanie zapasów produktów w magazynie.

Firma G&G przykłada ogromną wagę do tworzenia kodów kreskowych, które będą identyfikować produkty w magazynie i będą im towarzyszyć od momentu ich przyjęcia do momentu ich wysyłki.

Tworzenie prawidłowych kodów kreskowych w celu lepszego zarządzania magazynem i logistyką

Stworzenie poprawnych, czytelnych i wyraźnych kodów kreskowych pozwala na usprawnienie pracy w zakresie logistyki i magazynu. Dlatego przykładamy ogromną wagę do tego etapu pracy, angażując przeszkolony personel i odpowiednie narzędzia. Prawidłowo ustawiony, wydrukowany i umieszczony kod kreskowy prowadzi do znaczących korzyści organizacyjnych, w tym:

  • możliwości szybszego wprowadzania produktów na rynek;
  • poprawienia jakości kodów kreskowych wprowadzonych na rynek i obecnych na każdym etapie cyklu życia produktu;
  • możliwości zmniejszenia kar, czarnych list i produktów spoza listy przez dystrybutorów;
  • uniknięcia ponownego drukowania kodów kreskowych, a tym samym marnowania materiału opakowaniowego, co pociąga za sobą koszty ponownego drukowania i opóźnienia we wprowadzeniu produktu do łańcucha dostaw;
  • pewności, że w różnych miejscach magazynowych produkt jest w ten sam sposób odczytywany przez czytniki kodów kreskowych, co zapewnia stałą aktualizację programu zarządzającego magazynem.

To wszystko przekłada się oczywiście na lepsze relacje sektora logistycznego z poszczególnymi klientami.

Jak tworzyć i drukować kody kreskowe Przy tworzeniu i drukowaniu kodów kreskowych bardzo ważne jest, aby wiedzieć do jakiego użytku są one przeznaczone. Na przykład, kody kreskowe EAN-13 są zwykle umieszczane na pojedynczych opakowania, a kody ITF14 na opakowaniach zbiorczych. Tworząc kody kreskowe postępujemy z największą odpowiedzialnością.

Dzięki nowym technologiom oprogramowania i wydruku możliwe jest teraz tworzenie kodów kreskowych o dowolnym rozmiarze, kształcie i kolorze. Jednakże uważamy, że do prawidłowego zarządzania logistyką i magazynem, zasadnicze znaczenie ma konkretność, kosztem wyobraźni i inspiracji. Dlatego przy tworzeniu kodów kreskowych stawiamy na standardowe wymiary oraz druk czarno–biały. Ponadto unikamy umieszczania grafiki czy tekstu blisko lub nad symbolem, co mogłoby zakłócić odczyt kodu kreskowego przez czytnik.

Umieszczanie kodu kreskowego

Mamy świadomość, że należy zachować dużą ostrożność także podczas umieszczania kodu kreskowego. Może to wydawać się absurdalne, ale umieszczanie etykiet wymaga zachowania dużej ostrożności.

Nie rzadko zdarzają się przypadki, w których prawidłowo wydrukowany kod kreskowy jest nieczytelny z powodu jego nieprawidłowego umieszczenia na produkcie. Zatem także ten etap jest delikatny i kluczowy, aby nie zakłócać całego procesu zarządzania magazynem.

Dlatego przykładamy ogromną wagę do doboru papieru, wybierając taki, który zapewnia odpowiednie wchłanianie atramentu, oraz do czasu oczekiwania na jego wyschnięcie. Dopiero wydrukowany i wyschnięty kod kreskowy można umieścić na produkcie. Ten krok nie jest oczywisty, ponieważ bezwzględnie należy unikać odkształcenia i umieszczenia kodu na zakrzywionej powierzchni, co nie pozwoli na jego poprawny odczyt.

Jesteś gotowy, aby zaoszczędzić na kosztach zarządzania?

Skontaktuj się z nami, aby uzyskać bezpłatną indywidualną konsultację

Image

© G&G - PL1180937920 | Powered by ML Soluzioni Web