+48 697 097 742  

Zarządzaniem zwrotami

Zamówienia realizowane w sprzedaży internetowej nie zawsze kończą się sukcesem. Czasem produkty są odsyłane przez konsumenta, który je zamówił, dając początek procedurze zwrotu, którą zarządza magazyn. Jest wiele przyczyn odsyłania przez konsumenta produktu, który otrzymał na podstawie własnego zamówienia: niezadowolenie samym produktem, błąd w wysyłce zamówienia, wada lub usterka artykułu lub opóźnienie w dostawie.

W momencie odesłania artykułu przez konsumenta, firma G&G jest gotowa wdrożyć procedurę zwrotu, ograniczając maksymalnie koszty, jakie ta procedura generuje dla niej. Tylko prawidłowe zarządzanie zwrotem może faktycznie zadowolić klienta, zachęcając go do dokonywania przyszłych zakupów i optymalizując zasoby firmy prowadzącej sprzedaż internetową.

Zarządzaniem zwrotami przez firmę G&G

W ramach handlu elektronicznego nie należy traktować zwrotu jako niepowodzenia. Błędy są niestety częścią zawodu, a potrzeby konsumentów są coraz bardziej precyzyjne i sztywne. Zatem należy być przygotowanym jako magazyn do zarządzania zwrotami. W przypadku błędu lub niezadowolenia klienta w rzeczywistości można temu zaradzić, umożliwiając mu zwrot towaru w ten sam prosty sposób, w jaki może on prawidłowo odebrać zamówiony artykuł. Aby lepiej zarządzać zwrotami, firma G&G przygotowała w swoich magazynach specjalną strefę przeznaczoną dla tych produktów „przechodzących”.

Korzystamy z osobnego programu zarządzającego, który kontroluje pobieranie produktów i przybywanie zwrotów do magazynu. Jest to pewien rodzaj dziennika, który pozwala nam mieć osobny inwentarz zwracanych towarów. Gdy produkt zostanie zwrócony przez odbiorcę, pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić, gdy tylko dotrze do magazynu, jest zrozumienie przyczyny jego zwrotu. W rzeczywistości w zdecydowanej większości przypadków produkty są zwracane, ponieważ nie odpowiadają oczekiwaniom użytkownika. Zatem mówimy o produktach, które nie mają wad ani usterek i które można ponownie dość szybko wprowadzić na rynek, ograniczając w dużym stopniu koszty dla firmy. To samo dotyczy dostawy zrealizowanej z opóźnieniem: klient dokonuje zwrotu, ale produkt może nie mieć żadnych wad i może być ponownie wprowadzony na rynek.

Natomiast, jeżeli zwrócony artykuł ma wady lub usterki, musimy ocenić, czy bardziej opłaca się go naprawić i odesłać do odbiorcy czy wysłać mu od razu nowy artykuł. Przy ocenie brane są pod uwagę zarówno koszty niezbędne do naprawy artykułu jak i czas potrzebny na jego naprawę. Celem jest, aby klient nie czekał zbyt długo i aby zoptymalizować dostępne nam zasoby.

Zarządzanie zwrotami przeznaczonymi do ponownego wprowadzenia na rynek

Artykuły, które wracają do magazynu na skutek niezadowolenia klienta, które jednak są w doskonałym lub bardzo dobrym stanie, mogą być ponownie wprowadzone na rynek. W takim przypadku personel firmy G&G zajmuje się ich ponownym umieszczeniem w magazynie i ponownym wprowadzeniem do programu zarządzającego, aby zawsze pojawiały się w przeprowadzanych okresowo inwentaryzacjach. Jednakże artykuły te powinny być ponownie opakowane i nie mogą być sprzedane jako nowe z uwagi na to, że zostały już wcześniej wysłane do innego użytkownika.

Ich cena ulegnie obniżeniu, co spowoduje również pojawienie się ciekawych ofert, które konsumenci mogą znaleźć bezpośrednio w portalu, na którym robią zakupy. W każdym razie celem firmy G&G w zarządzaniu zwrotami jest zadowolenie klienta bez nadmiernego obciążania firmy kosztami.

Jesteś gotowy, aby zaoszczędzić na kosztach zarządzania?

Skontaktuj się z nami, aby uzyskać bezpłatną indywidualną konsultację

Image

© G&G - PL1180937920 | Powered by ML Soluzioni Web